Monitorowanie certyfikatów i pomoc zdalna: OPIS+CENNIK (pobierz UPOWAŻNIENIE) |
Infolinie: |
FAQ - zanim zadzwonisz |
Seminaria kwiecień i maj 2024 r. |
SKP PRO stan na dzień 2024-04-20 godz:01:50: |
|||
Problem kodu aktywacyjnego w aplikacji autoVIN®.
Jeśli podczas uruchamiania programu autoVIN® pojawi się monit o wprowadzenie kodu - proszę wykonać ponowną aktualizację pakietu SKP PRO (ikona "SKP Aktualizacja" na Pulpicie Windows). Wystarczy pobrać wersję zalecaną. |
|||
KOMUNIKAT: Najnowsze rozmowy w Ministerstwie Infrastruktury w sprawie nowelizacji tabeli opłat
W dniu 20 marca 2024 r. odbyły się 3 godzinne rozmowy w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury w sprawie nowelizacji tabeli opłat. Nasi przedstawiciele uczestniczyli w spotkaniu m. in. z Podsekretarzem stanu – panem Pawłem Gancarzem oraz Dyrektorem Departamentu Transportu Drogowego – panią Renatą Rychter, więcej: www.dlid.pl [informacja grzecznościowa]: Zapraszamy do odwiedzenia strony skp-wspolnycel.pl, gdzie właściciele stacji kontroli mogą przyłączyć się do wspólnej akcji protestacyjnej |
|||
KOMUNIKAT: "[...]
Insufficient disk space
[...]"
|
|||
CEPIK przesłał
instrukcję
postępowania w przypadku pojawienia się komunikatu: "Wewnętrzny błąd aplikacji. Znaleziono więcej niż jeden stan dokumentu na datę. Błąd dla: identyfikatorSystemowyDokumentu
xxxxxx":
W takim przypadku - jeżeli właściciel pojazdu życzy sobie wykonania badania technicznego - diagnosta, po sprawdzeniu zgodności danych między dowodem rejestracyjnym a pojazdem, powinien wykonać badanie w trybie awaryjnym. Następnie wydaje on właścicielowi pojazdu zaświadczenie; w uwagach robi adnotację, że badanie nie zostało przesłane do CEP z powodu błędu w bazie i że problem został zgłoszony do administratora CEPIK. Następnie informuje właściciela pojazdu, że może on się poruszać pojazdem posiadając przy sobie dowód rejestracyjny i zaświadczenie – w razie kontroli policyjnej to jedyny dowód na odbyte badanie. Do czasu naprawy błędu pojazd nie może opuszczać kraju, ponieważ w czasie kontroli służby zagraniczne mogą go zatrzymać. Stacja kontroli pojazdów musi zgłosić problem samodzielnie lub za pośrednictwem dostawcy oprogramowania przez Atmosferę do COI. Diagności mogą również wysyłać zgłoszenia na adres e-mail: niezgodnoscicepik2.0@kprm.gov.pl Po rozwiązaniu zgłoszenia stacja przesyła do CEP brakujące badanie oraz przekazuje komunikat o wydaniu zatrzymanego dowodu rejestracyjnego. Informuje również właściciela o powyższych czynnościach |
|||
UWAGA: jeśli na starcie AUTOVIN pojawia się komunikat: |
|||
UWAGA NA BURZE - w związku z wieloma przypadkami uszkodzeń sprzętu lub oprogramowania spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami pogodowymi, zwracamy Państwa uwagę na konieczność zabezpieczenia sprzętu komputerowego przez stosowanie skutecznych zasilaczy awaryjnych. Wyładowania atmosferyczne mogą powodować przepięcia w sieci energetycznej lub chwilowy brak zasilania. Efektem może być uszkodzenie komputera, sprzętu peryferyjnego (np. czytniki kart kryptograficznych lub kodów DR), uszkodzenie oprogramowania lub bazy danych. Zdalna pomoc w takich przypadkach jest odpłatna (z wyjątkiem firm posiadających wykupiony odpowiedni abonament). | |||
UWAGA: jeśli na starcie SKP PRO pojawia się komunikat: |
|||
OZNACZENIE DIAGNOSTY W związku z wprowadzeniem kontroli poprawności oznaczenia diagnosty, informujemy, iż poprawny numer uprawnień diagnosty powinien mieć postać: LLL/D/CCCC, gdzie LLL to 2/3-znakowy kod literowy, D - stałe oznaczenie dla diagnostów, CCCC to czterocyfrowy kod diagnosty. Pojawienie się komunikatu "Nieprawidłowy numer uprawnień diagnosty w Administracji SKP PRO", świadczy o błędnie wprowadzonym oznaczeniu diagnosty(-ów) w Administracji SKP PRO w sekcji "V. DIAGNOŚCI I HASŁA" |
|||
W związku z wieloma pytaniami wyjaśniamy jak przebiega WYKONANIE BADANIA Z PRZEJŚCIEM DO TRYBU AWARYJNEGO 1) po połączeniu z CEPIK pobieramy dane pojazdu i otwieramy badanie 2) wracamy do okna głównego i naciskamy klawisz "Rozłącz" (lewa strona okna głównego) 3) otwieramy okno badania "w trakcie" nie wychodząc z trybu awaryjnego 4) kończymy badanie w trybie awaryjnym 5) przy rozpoczynaniu następnego badania, po naciśnięciu klawisza "początek", wychodzimy z trybu awaryjnego i kontynuujemy od pkt.1 (UWAGA od aktualizacji z dnia 25.04.2023 możliwe jest bezpośrednie przełączenie się do trybu awaryjnego w oknie badania poprzez jednoczesne naciśnięcie dwóch klawiszy: Ctrl+A} MASOWE WYSYŁANIE BADAŃ Z TRYBU AWARYJNEGO 1) po połączeniu z CEPIK otwieramy okno "dawno temu" 2) naciskamy klawisz "Wyślij w trybie awaryjnym" 3) po otwarciu okienka wyboru parametrów pojazdu, zostawiamy włączone pole "4"(numer podwozia-nadwozia-ramy) oraz zaznaczamy w dolnej części opcję "automatycznie przejdź dalej po 5 sekundach oczekiwania" 4) należy śledzić proces wysyłania nie ingerując w niego, chyba że wyświetli się monit o znalezieniu kilku pojazdów o zadanym numerze VIN - wtedy musimy dokonać wyboru |
|||
STAN LICZNIKA = 0 W związku z wieloma pytaniami odnośnie podawania stanu licznika = 0 (zero) otrzymaliśmy odpowiednią informację z CEPIK: [...] Na chwilę obecną, zgodnie z dokumentacją, system CEP wymaga podania wartości licznika niezerową. W tym przypadku można podać wartość 1 (jeden). W celu dopuszczenia wartości 0 konieczna była by zmiana założeń i implementacji zmian po akceptacji KPRM. Wnioski o zmianę w tym zakresie należy skierować bezpośrednio do KPRM na adres e-mail: buirocepik2.0@mc.gov.pl [...] |
|||
PRE-REJESTRACJA pojazdów o krótkich numerach VIN posiadających stare polskie dowody rejestracyjne lub wyrejestrowanych: w związku z coraz większą ilością takich pojazdów (przyczep, ciągników, motocykli itd.) zgłaszających się do bt w stacjach kontroli, pojawił się problem niedostępności danych w bazie CEPIK. Nie należy takich pojazdów ponownie PRE-rejestrować. W dniu 17-10-2022 z biura Service Desk CEPIK otrzymaliśmy instrukcję postępowania w takich przypadkach: [...] 1. SKP mogą używać pre-rejestracji TYLKO dla pojazdów zagranicznych. Jeżeli pojazd był zarejestrowany w Polsce to SKP nie ma podstaw ani merytorycznych, ani prawnych do przekazania pre-rejestracji takiego pojazdu. 2. W takim przypadku to Starosta przez funkcjonalność "Archiwum" może przekazać brakujący pojazd do CEP. To Starosta decyduje czy jest to ten sam pojazd, czy jest to inny pojazd i wtedy Starosta go wprowadza do systemu CEPiK. Dopiero gdy Starosta przekaże lub potwierdzi poprawność pojazdu w CEP, wtedy dopiero SKP może przekazać badanie. [...] Przekazać badanie, czyli wykonać pełną procedurę dla badania technicznego. UWAGA: przypominamy, że w procesie PRE-rejestracji, markę pojazdu wybieramy z KATALOGU (nie wpisujemy "z ręki"). Jeśli w katalogu nie znajdujemy marki - zgłaszamy ten fakt do Starostwa, które musi złożyć odpowiednie zapotrzebowanie na markę w ITS. Pola: rodzaj, podrodzaj, przeznaczenie, przebieg, jednostka przebiegu muszą być wypełnione. |
|||
W dniu 21.10.2020 CEPIK włączył pełną obsługę zwrotów
wirtualnie zatrzymanych DR. Pełna funkcjonalność SKP PRO w tym
zakresie jest dostępna od wersji 1197.
Zwrotu dokumentu zatrzymanego wcześniej elektronicznie przez OKRD - po
przeprowadzeniu badania technicznego lub dodatkowego badania
technicznego odpowiedniego do zakresu stwierdzonych podczas zatrzymania
usterek - dokonuje uprawniony diagnosta. Nie wszystkie wirtualne
zatrzymania DR będą kończyły się zwrotem DR. Program SKP PRO
automatycznie kwalifikuje określone formy zatrzymań do zwrotu po
pozytywnym wyniku badania. Funkcja działa automatycznie. Jeśli w
trakcie pobierania danych pojazdu do badania, otrzymamy z CEPIK
informację o wirtualnym zatrzymaniu, wówczas podczas kończenia
badania, program wyświetli komunikat z pytaniem, czy zapisać zwrot
dokumentu. Diagnosta zawsze ma decydujący głos w tej sprawie. Zwrot
jest możliwy w następujących przypadkach: DICT097_PZP - Pojazd zagraża porządkowi ruchu (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO) DICT097_WOS - Pojazd narusza wymagania ochrony środowiska (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO) DICT097_BBT - Brak badań technicznych (tylko dla badania OKRESOWEGO) DICT097_PZB - Zagrożenie bezpieczeństwa (dla badania OKRESOWEGO lub DODATKOWEGO) |
|||
WAŻNA INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW KART KRYPTOGRAFICZNYCH Z
OPROGRAMOWANIEM ENCARD |
|||
PRE-rejestracja: w związku z wieloma interpretacjami definicji PRE-rejestracji, informujemy, iż PRE-rejestracja jest to proces polegający na zgłoszeniu pojazdu do systemu CEPIK. PRE-rejestrację może wykonać każdy podmiot uprawniony do zapisu danych w systemie CEPIK (np. urząd celny, ubezpieczyciel, policja, wydział komunikacji itd). Zwracamy uwagę na fakt, iż PRE-rejestracja nie jest tożsama z pierwszym badaniem technicznym (np. pojazdu sprowadzonego z zagranicy). Dlatego prosimy podczas procesu otwierania nowego badania technicznego, ZAWSZE rozpoczynać od wyszukania pojazdu w bazie CEPIK wg numeru VIN. Niezależnie od tego, czy pojazd jest, był lub nie był nigdy zarejestrowany w Polsce. | |||
Komunikat: " Nie znaleziono SKP w bazie danych (numer podmiotu w ewidencji ..." oznacza błąd po stronie systemu certyfikacyjnego. W większości przypadków, do końca danego dnia wysyłanie badań do systemu CEPIK będzie niemożliwe (pobieranie danych pojazdów działa poprawnie). Następnego dnia od rana wszystko powinno działać poprawnie. Zaległe badania wysyłamy z okienka "dawno temu" klawisz: <Tryb awaryjny> lub < Wyślij do CEPiK>. | |||
WERYFIKACJA I PRZEBUDOWA: jeśli z jakiegoś powodu następuje "zmrożenie" ekranu, program wygląda jakby się zawiesił, nie ma możliwości zakończenia bt, itp. - proszę wykonać proces "Weryfikacji i przebudowy" używając odpowiedniego klawisza w oknie Administracji. Prosimy pamiętać o konieczności ustawienia zgodności uruchamiania w trybie administratora systemu Windows - identycznie jak to ma miejsce w przypadku SKP PRO (jeśli uruchamianie SKP PRO jest ustawione w trybie administratora, program "paradox.exe" w podfolderze: "PdxHeader" też MUSI być ustawiony do pracy w takim trybie. Z pewnością w większości przypadków pomoże to naprawić problem. Po naciśnięciu klawisza "Weryfikacja i przebudowa" należy zatwierdzić bieżący rocznik i poczekać na zakończenie procesu. Na koniec należy ponownie uruchomić program SKP PRO i sprawdzić zapisy w Rejestrze SKP ("dawno temu"). |
Przypominamy (p. www.japa.com.pl: 2016-07-01 i 2014-12-20), że program antywirusowy AVAST FREE może powodować uszkodzenie programu SKP PRO blokując zapis danych konfiguracyjnych do pliku na dysku lokalnym. W celu naprawy problemu należy skonfigurować wykluczenia ze skanowania dla folderu z oprogramowaniem, domyślnie: C:\SKP 2002 (w wersji sieciowej wykluczenie powinno dotyczyć również folderu serwera).
|
||
PRZED PIERWSZYM URUCHOMIENIEM SKP PRO
CERTYFIKATY
CEPIK (instrukcja instalacji i rejestracji CEPIK)
|